Sidor

söndag 10 juni 2018

Gräsänka, igen.

Härom kvällen fick jag värsta fnitteranfallet, alldeles i min ensamhet...
Ibland läser jag horoskop. Jag tror inte riktigt på det, men det är kul. Dock, har jag hittat en person som skriver horoskop som ibland bara är så spot on!
(Däremot fattar jag ju, att en text helt omöjligt kan stämma på miljoner människor som har samma tecken.... men ändå...)
Jag har varit i en period där jag funderat en del.
Känt mig lite...off. Less. När jobbperioden var över kände jag mig inte lika tillfredsställd som jag trott utan lite..besviken.
Utan att fatta varför.
Jag har suttit och gjort "för och emot" listor och funderat och sen landat i att jag bara är larvig.
Det finns inte mycket annat som jag skulle tycka är lika roligt och dem mesta ÄR himla bra.
Nåja, igår gick jag in och läste mitt horoskop som lyder:

" Det är så mycket spänningar i Universum som sammantaget skapar en något förvirrad och möjligen även splittrad bild nu. Nästan varenda planet är knasigt aspekterad. Kanske är du inte så säker på vad som är rätt eller ens vad du verkligen vill ha längre. Det kan få dig att tappa farten lite och kanske är det en viss besvikelse som infinner sig?
Men Fiskarna! Det här är en illusion – skapad av din egen styrande planet Neptunus.  Ingenting är så dåligt eller heller så bra som du fantiserar ihop det nu. Tänk att allt är känslor och tankespöken. Man måste inte vara högpresterande och ständigt på topp. Ge dig själv en klapp på axeln för alla storverk som du faktiskt har utfört under det gångna året. Du har varit grym ju! Vad du verkligen behöver nu är vila, semester och mys. Vi har en avtagande måne nu och som alltid den här tiden på månaden varvar man ner. Men lyckan då? Jag skulle vilja säga att nymånen den 13/6 är startskottet till din sommar – och den är underbar!"
Och det är ju så klockers att jag började skratta! Hur kan det vara så rätt ibland?

Nåja, just nu är det full rulle på alla fronter. Inte konstigt att jag inte orkar träna kanske, trots att jag borde?
I tisdags flexade jag halva dagen, petade i mig en lunchade packade bilen för att kunna dra iväg direkt barnen slutat skolan.
Det var skönt att hinna innan trafiken drog igång och det märktes på motorvägen att det packade på när vi var nästan ute.
På plats var det ju full fart i Atterfallet och nu finns det både väggar och golvvärmen.
Vi väntade ju leverans från IKEA och i vanlig ordning får man ju slotten "mellan 15 och 22". Vi slog vad om att dom skulle dyka upp 21.55, men till vår stora glädje dök dom upp klockan 18!
Så det var tom ljust när allt skulle baxas av bilen.
Här står alltså köket! :-)
Under tiden vi väntade på leveransen, tömde jag och barnen Minimes rum och bar upp allt till gästrummet som ska bli hennes.
Nu finns ju grejer där från flera rum, så hon fick precis plats att sova i en säng, bland massor med annat bråte. :-)
Men, hennes rum tömde vi och flyttade in Lilleman. Så lycklig han blev av att nu ha ett "riktigt" rum som är luftigt och skönt.
Sen bar vi in garderober i hans gamla rum och maken monterade i rask takt.
Det blir tre breda garderober (två av dem på bild här) med sammanlagt 13 korgar och tre stänger.
Fatta vilken plats vi ska få för kläder som nu finns på lite olika ställen. :-)
Det blir även en smal garderob, som blir städskåp. Som jag längtat efter det!
Nu står vissa städgrejer under trappan, vissa i badrummet och vissa i köket. Ingen ordning alls.
Men nu är det ordning! Garderoberna svalde galet mycket grejer och vi har fått ordning i både sovrum, hall och badrum. Så najs!

 Det blev ju bara ett kort stop tisdag till onsdag innan vi var tvungna att åka hem igen. Frustrerande!
Men, i fredags pep vi iväg ut så snart barnen slutat skolan och fortsatte röjet.

I lördags var vi uppe med tuppen, för att äta frukost och sen åka till marknaden i Trosa.
Den är så poppis att man måste vara där tidigt, för att få båtplats.
Vackert är det....
 Sjukt mycket folk blev det efter en stund, men vi handlade lite smått och gott. Jag hittade två glaskulor i spiraler.
En rätt billig som man såg var "massproducerad" och en som själva konstnären sålde där kulan var handblåst.
Så vacker! en är ganska stor så den ska hänga på ett av de nya husen.

 Vi tillbringade stora delar av dagen där och blev rätt "urblåsta" och gungade på vägen hem.
Tanken var att vi skulle ha åkt iväg igen på kvällen för att käka och lyssna på levande musik, men jag orkade bara inte.
Jag tog tvärslut plus att jag kände att jag hade så mycket att göra, så vi stannade hemma och fortsatte att röja och vattna!
Det är så otroligt torrt. Men blommorna har klarat sig otroligt bra trots allt.
Den här honungsrosen har tagit hela björken nu! Många tror att det är björklöv, men trädet är dött så inte ett enda löv är björkens. :-)

 Det är rätt fantastiskt att blommorna både växer och orkar slå knopp när det är så torrt.
Men det ser ut att bli mycket rosor snart. Lagom till midsommar hoppas jag!

Idag fortsatte röjet. Det är så mycket småfix som blir när man gör större saker. Det tar aldrig slut.
Stora sonen och hans väldigt gravida sambo kom ut och käkade lunch. Han vågade sig tom i havet för en liten simtur.
Så mysigt att får rå om dom ett par timmar. Tänk att dom snart är 3! Så spännande!

Sen var barnen och jag så illa tvungna att åka tillbaks till stan.
Dom ska gå sina två sista skoldagar och min jobbkalender är full.
Jag hade en känsla av att det skulle lugna ner sig, men tji fick jag! Full rulle är det!
Det blir lite pusslande i veckan, då maken blev kvar för att fortsätta att bygga. Barnen ska iväg på olika saker och så är det ju själva skolavslutningen, men jag får pussla lite.
Mest är det ju surt för att jag inte vill vara i stan när det är så varmt och skönt. Men det är bara att bita ihop.
Snart, snart kan vi flytta ut alla.

Nu ska vi försöka sova, det är otroligt varmt i radhuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar