Sidor

torsdag 14 juli 2016

Ernst och total vila.

Alltså jag mins inte när jag senast var så avslappnad som nu.
Det är helt galet!
Jag tror heller inte att jag varit så här lycklig på länge. Liksom i det lilla. Att bara vara.
Det känns som att tiden går i ultrarapid och jag flyter bara med.
Jag sa till maken idag att jag känner mig nästan sådär som när man går runt och är lite "smålullig" och fnissig. Trots att jag inte druckit en droppe! :-)
Det måste ju bero på att allt är så bra just nu. På plats. I ordning.
Jag som är väldigt strukturerad och kräver ordning, att kunna förutse vad som ska hända och trygghet, har lidit en hel del av senaste årens turbulens.
Utan att jag själv har förstått det.
Det är ju svårt att veta vad som är vad, när barnen är små, man sover sämre, dagarna bara rullar på.
Men jag kan konstatera att små barn, tonåringar, renovering av hus (inte ett, utan tre) nerläggning av bolag, start av nya bolag, nya kompanjonskap, besvikelser, glädje och sorg har gjort att jag jämt har varit på tårna.
Det har alltid varit något som ska fixas, göras, tas om hand. Ansvars för.
Jag har aldrig kunnat landa.
Jag har inte hunnit landa. Senaste åren har varit omvälvande. Men har lett mig till rätt plats.
Det är fascinerade så här i efterhand att vårt äktenskap har hållit. Det känns som att vi två har stått stadiga mitt i stormens öga.
Men nu. Nu är det spegelblank sjö och jag kan sitta på bryggan och bara njuta av det.
Så känns det.
Och det känns gott.
Sen blir det ju förhoppningsvis en toppensommar, när vi nu hinner mysa på landet med lilla familjen och sen får två hela veckor med alla barn.
Det är ovanligt! Ett par dagar eller en långhelg brukar det bli. Men att få ha alla barn hos mig i två veckor blir underbart!
Även om vi inte kommer att sitta klistrade på något sätt. Det är det fina med att åka 7 personer, vill man hänga vid poolen så kan man det, för det finns alltid någon annan som vill hänga på något äventyr.

Igår somnade barnen löjligt sent, vilket inte var så konstigt, när vi vaknade till lunch!
Men, jag ställde klockan, som den onda mor jag är! :-)
Och hela familjen väcktes flera timmar tidigare. Det var inte så poppis, men jag tror att jag inte behöver tjata lika mycket för att få dem i säng i kväll! ;-)
Frukosten intogs vid mitt favorithörn på terrassen.
 Att sitta här och njuta av solens första strålar är bara så härligt!

 Sen blev det lite klippning av gräs, jösses vad det växer!
Och jag har krattat och plockat pinnar. Det ligger pinnar överallt! Var kommer dom ifrån?
Jag kapade även några som var i vägen. :-)

Maken och Lilleman fortsatte med kojbygget. Idag blev det en lucka!
Man går in i kojan nerifrån, men det blev en lucka även på väggen för att eventuellt kunna göra en linbana så småningom.
 Jag, tog mig friheten att lägga mig i solstolen och sen ligga där! I flera timmar!
Maken tittade förundrat på mig och konstaterade att han nog inte sett mig ligga still i en solsäng "bara sådär". :-)
Men idag gjorde jag det!
Vi har haft riktigt härligt väder idag! Strålande sol.
Nu har vi en dag kvar här ute..sen måste vi vända hemåt för att börja packa lite. Men det känns bra.
Det ska bli så jäkla kul så det känns riktigt bra.
Det är ju sol och fint, men någon värme är det ju inte. Så det ska bli najs med att bli riktigt bakad.

Det lustiga är att vi redan nu vet att det blir en resa nästa sommar också. Då med hela storfamiljen av en förekommen anledning. :-)
Och året efter har vi redan bestämt en semester, som vi behöver göra innan Lilleman fyller tolv.
Och året efter, vet vi också precis vad vi vill göra!
Sådana är vi! :-)

Men nu, nu är det äntligen sommar! Ernst är på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar