Sidor

fredag 31 juli 2020

sommar

Idag kändes min morgonpromenad/lufs riktigt bra. Det har varit tungt en stund.
Jag har haft ont i en fot ganska länge, troligen en överansträngning, motivationen har varit låg och vikten hög. 
Men nu har jag hittat hillbaks till mina ätfönster och har lufsat varannan dag vilket funkar bättre. 
Skönt! 
Men..regnet blir man ju lite less på. 
Dock älskar trädgården det och jag slipper vattna. :-)
Och det växer gurkor! 
Jag trodde inte att det skulle hinna komma någon, men jodå! 
Så skoj! 
Minime är rackarns stolt och har fotat för att visa fröken i höst. 
Så nästa år blir det fler gurkor och paprika! 
Köket i radhuset blir drivplats redan i februari/mars! :-) 
Det har som sagt både regnat och blåst senaste dagarna få rosorna har farit rätt illa. 
Tur att det mindre har klarat dig bättre.. 
Det har blivit mat inomhus flera dagar...
Bland annat sk krumelurer som är pankisar med amerikanskt stuk. 
Mycket mer mättande än vanliga.(och med socker och gluten, så maken och jag fick hoppa över) 
Liten kille som var här fick smaka.
Jag hade för mig att han inte varit så förtjust i pankisar men det låtsades jag inte om utan han fick en tallrik med vispad gräddfe som faster och farbror.
Han tittade på mig som att jag var lite galen..."var är köttbullarna?" Men sen testade han och så slank det ner en hel del. 
Barn är ju sådana..dom kan få för sig saker som sen funkar när de inte är hemma...
Och i detta fall så skulle han troligen äta spik om faster åt det. Hon är hans stora idol! :-) 

Vi fick även leverans av en större wook.
Och den är gigantisk! 
Den har fyra handtag mot de två som vår tidigare har. 
Den här lilla drar man ju igång om det ska grillas ett par korvar. 
Men den har varit för liten att laga mat på åt hela familjen. 
Ofyren funkar ju, men den ska ju eldas varm.
Nästa års projekt är att få i ordning uteköket. 

Vi tog en sväng i skogen innan regnet brakade loss en av dagarna.
Killen gillar blåbär! 🙂
Jag har nu frysen proppfull och kan inte plocka mer innan jag kört några påsar till stan. 
Dagarna tuggar på och nu är det en vecka till bröllop och jobbstart.
Sjukt.
Det märkliga är att då snart jag börjar tänka på det så är jag tillbaks i banorna.
Minime och jag satt och funderade på vad som måste köpas in vid skolstart.
Båda har vuxit som ogräs övet sommaren så allt är för smått.
Hon behöver jeans, jacka, skor osv.
Lilleman behöver i stort sätt det samma.
Dom får lämna det mesta här ute så börjar vi om i stan. 
Min garderob har inte använts på evigheter så jag behöver inget.
Man får som komma på trevliga saker för att orka tänka på hösten.
Förutom det vanliga med mörker och slask, då lär ju virusepidemin fortsätta vilket inte är så skoj. 
Men man får bita ihop och köra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar