Sidor

onsdag 1 mars 2017

Sportlov.

Känns som fredag idag, trots att det bara är onsdag! :-)
Inte dumt att bara jobba tre dagar..Det kanske är så det skulle vara? Jobba tre och vara ledig fyra.
Eller jobba fyra och vara ledig tre? DET vore ju toppen!

Nåja, nu har vi landat, på landet, igen.
Och man kan säga att det är skönt att vara på landet nu, för att tänka!
Ta långa promenader, andas och fundera både en och två gånger.
Så typiskt när jag tycker att allt är på plats, livet rullar på och allt funkar...ja då kommer det något och ställer allt på ända!
Inte schyst! :-)
Nåja, det kanske inte är något alls och allt rullar på som planerat, eller så är det jättestort och inget blir som planerat.  :-)
Man måste få drömma!  Och utforska lite, för det man oftast ångrar, är det man inte ens nosade på eller försökte.
Då kommer man alltid att gå och tänka på det.. "tänk om"...

Nåja, sportlov är det och barnen är ledig. Nu är det skönt att dom är så stora att dom kan vara ledig även om vi måste jobba lite omlott. Kan jag bara jobba lite hemma eller åka hem hyfsat tidigt så klarar dom sig.
Likadant med planeringsdagar i skolan och halvdagar. Dom klarar sig.

Igår var det fettisdagen och vi fick semlor. Yttepytte semlor. Toksöta! Och så små att även jag åt en! :-)

 Sen mötte jag upp barnen i centrum för lunch. Det blir sällan Donken, men nu blev det det snabbaste och lättaste.

Dom följde sen med mig till jobbet och satt på mitt kontor medans jag hade möten med chiifen.
Lilleman kan sitta ganska länge och titta på film eller spela något. Minime är mer rastlös, så efter någon timme var det dags att lätta på rumpan.
Planen var att åka med Lilleman på träning men han hade inte lust. "det är ju lov mamma, då ska man lata sig!" :-)
Så, det blev träning för mig i stället. Skönt.

Idag jobbade jag hemifrån. Jag behövde åka iväg på lite ärenden och hade ett möte utanför huset och då kunde jag lika gärna jobba hemifrån resten av dagen.
Det är ju soptomt på kontoret, många är lediga den här veckan och många har tagit torsdag/ fredag lediga, precis som jag.
Tanken var att vi skulle vara på landet onsdag till söndag, men nu har vi blivit inkallade som flytthjälp, så det blir bara två dagar.
Men det funkar det med och är bättre än ingenting.

För ett par veckor sedan sådde jag frön och jäklars vad det har vuxit!
Mycket mer än jag tänkt, kan jag säga. :-) Det är tydligen varmt i vardagsrummet när solen ligger på.
Hm...
Jag får snällt planera om dem lite nu och ställa dem svalare här på landet... Så får vi se hur de går...
Man vill ju gärna vattna regelbundet.

Tanken är ju att vi ska vara här ute minst två helger i månaden, men jag vet ju också att det kommer saker emellan ibland så att det haltar lite.
Och då är risken stor att blommor torkar bort, vilket vore tråkigt.
Jag hoppas på sol i morgon så att vi kan vara ute hela dagen och verkligen njuta av havsluften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar