Sidor

fredag 23 oktober 2015

Bling och baciller..

För första gången på jag vet inte när, är jag hemma och är sjuk!
Jag brukar spara på "hängbjörkdagar" för att vabba när det behövs, men nu fick jag ge mig.

Redan när jag vaknade igår var jag frusen och trött. Hade huvudvärk och var allmänt off.
Men, jag lämnade barnen och åkte till jobbet.
Väl där tog jag en Ipren och betade av mail och lite grejer. Men, jag kände hur jag blev mer och mer tung i huvudet och kroppen.
Så, till slut sa jag till mig själv det jag hade sagt till en kollega. :-) "gå hem!"
Vilket jag gjorde.
Just nu är jag inne i en lugn period, så det gäller att passa på.
Sen har jag ju lyxen att kunna logga på hemma och skumma mailen, för att inte drunkna i dem när jag väl är tillbaks.
Jag var hemma igen strax efter 9 och gick rakt i säng och slocknade.
Farmor hämtade barnen och fixade middag som hon brukar göra på torsdagar och jag sussade vidare.
Sömn är det bästa för att mota baciller.
på kvällen firade vi stora dottern lite lätt, som fyllde 19 år.

Hon fick bla en målarbok! För vuxna! :-)
Den är jättefin och tanken är att man ska kunna vila tankar lite när man målar.
Mindfullness helt enkelt.


Under dagen följde jag rubrikerna på det tragiska morden i Trollhättan.
Man har så svårt att ta till sig händelsen.
Alla händelser i landet nu. Hatet som jag inte förstår.
Jag känner ibland att jag bara skriver om yta här. För att det är en sån blogg.
Guldkanterna i livet som bitvis kan vara ganska tungt.
Därför skriver jag inte om det engagemang som jag har i många frågor. Jag har tom tankar om att börja skriva om det någon annanstans.
Kanske.
Vi får se. Det går många tankar generellt nu över vart livet är på väg.
Det har skett och sker så många förändringar nu och framöver som ger mig svängrum och tid som jag inte haft på många år.
Samtidigt som jag just nu inte "får och bör" uttrycka mig hur som helst och överallt.
Det återstår att se..

Nåja.
Jag blev hemma idag med. Jag är piggare, men fortfarande lite febrig. Och det är fredag.
Dock försöker jag hålla mig lite still.
Vilket är svårt när jag skulle vilja storstäda och fixa.
Men det gör jag inte.
Vila är grejen. För att inte fara runt så passade jag på att fixa nya naglar.
Det tar sin tid och jag måste sitta still! :-)

 Det blev "nude" under...
 Och guldglitter ovanpå.
Snyggt, tycker jag!
Det var lite tur att jag ligger hemma idag, för vi träffade på patrull med de som ska ut och byta slamtank på landet.
Naturligtvis hade dom glömt att nämna att VI ska tömma tanken innan dom börjar.
Jag har tänkt tanken, men antog att dom skulle säga till om dom själva inte gjorde det.
Det här med att anta måste jag sluta med! Det blir alltid jag som måste lösa problemet i slutändan, så jag måste gå på min magkänsla där!
Alltid.
Utgå ifrån att folk inte gör det som ska! ;-)
Nåja, jag ringde SRV på morgonen och berättade hur akut det är! man vill gräva upp den på måndag!
Och dom fixade!
Först skulle den tömmas under dagen idag, men sen upptäckte dom att den som åkte ut inte hade bomnyckel!
Fint!
Men, dom ska tömma den under måndagen.
Vilket var helt ok visade det sig när herren ifrån företaget som ska byta tanken kom för att hämta nycklar.
Deras grävare hade bokstavligen fastnat på en tomt där man skulle "gräva lite grand" och det visade sig ta flera dagar mer.
Men, inom närmsta veckan blir tanken bytt!
Så najs!
Vi kommer att få en liten dosa inomhus, som sen säger till när tanken ska tömmas!
Lyx!
Det blir bra när det är klart.
Under en tid har det varit ett problem att tankarna läckt in vatten. En oro. Jag har inte velat ha en massa folk ute för att vi inte vet när och om tankarna plötsligt är fulla.
Nu blir det andra bullar! :-)
En annan granne är oroad över att det kommer att bli kommunalt vatten och avlopp där ute (om ca 15 år är det tänkt) då vill dom inte längre vara där utan kommer att sälja.
Vi är ju lite tvärsom vi.
Då flyttar vi ut! :-)

Nåja, barnen fick öva på att gå hem ifrån skolan själva idag.
Passade bra när jag ändå var hemma. Och det gick ju bra.
Så skönt att det går att göra så nu. De blir så stora.
Nu är det helg.
Jag hoppas att jag vaknar pigg och fin i morgon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar